Boğazköy Çileği Üretim İşletmesi Kuruldu
Boğazköy Çileği Üretim İşletmesi Kuruldu
Boğazköy Köyünde tarihi köy okulu bahçesinde Kaymakamlığımız Köylere Hizmet Götürme Birliği destekleriyle kurulan Boğazköy Çileği Üretim İşletmesi; 8 Mayıs 2026 Tarihinde Kaymakamımız Engin Atilla, İlçe Belediye Başkanımız Doğan Mutlu ve ilçe protokolünün katılımıyla 8 Mayıs 2026 tarihinde açılarak faaliyete alınmıştır.
Boğazköy Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi çatısı altında bir araya gelen 7 Sarıyahşili kadın üreticinin istihdam edileceği bu proje neticesinde;
- Atıl vaziyette bulunan köy okulu bina bahçe ve eklentilerinin korunması
- Köy okul bahçesinin tarıma elverişli bölümünde çilek üretimi yapılarak alanın tarımsal üretime kazandırılması
- Aksaray’ın güney ilçelerindeki yoğun çilek üretim faaliyetinin ilçemizde de yapılarak ilçe tarımının güçlendirilmesi,
- “Boğazköy Çileği” markasının oluşturularak Sarıyahşi ilçesinin tanıtımının sağlanması hedeflenmektedir.

