Test

Boğazköy Çileği Üretim İşletmesi Kuruldu

26 Haziran 2026, 15:00
Harita

Boğazköy Köyünde tarihi köy okulu bahçesinde Kaymakamlığımız Köylere Hizmet Götürme Birliği destekleriyle kurulan Boğazköy Çileği Üretim İşletmesi; 8 Mayıs 2026 Tarihinde Kaymakamımız Engin Atilla, İlçe Belediye Başkanımız Doğan Mutlu ve ilçe protokolünün katılımıyla 8 Mayıs 2026 tarihinde açılarak faaliyete alınmıştır.

Boğazköy Kadın Girişimi Üretim ve İşletme Kooperatifi çatısı altında bir araya gelen 7 Sarıyahşili kadın üreticinin istihdam edileceği bu proje neticesinde;

- Atıl vaziyette bulunan köy okulu bina bahçe ve eklentilerinin korunması
- Köy okul bahçesinin tarıma elverişli bölümünde çilek üretimi yapılarak alanın tarımsal üretime kazandırılması
- Aksaray’ın güney ilçelerindeki yoğun çilek üretim faaliyetinin ilçemizde de yapılarak ilçe tarımının güçlendirilmesi,
- “Boğazköy Çileği” markasının oluşturularak Sarıyahşi ilçesinin tanıtımının sağlanması hedeflenmektedir.

 

Muhabir: ZAFER ARSLAN

Önceki Haber Kaymakamımız İçin Veda Programı Düzenlendi
Sonraki Haber Canlı Kamera Görüntüleriyle İlçemizi İzliyoruz

Yorum Yap