Sakarya'da Tarihi Gün: Dev Vinçlerin Kurulumu Başladı
Yusuf Alemdar’ın 12 gün önce Gar Meydanı’nda müjdelediği tren raylarının yeraltına alınması projesi başladı. Dev vinçler, şehrin merkezini ikiye bölen hemzemin geçitlerin trafik akışından çıkarılması için Aziz Duran Parkı’na indirildi.
Alemdar, “Tren raylarının yeraltına alınmasıyla Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda hayat çok daha kolaylaşacak. İş makinaları ilk etapta tren yolunun geçeceği tünelin duvarlarını inşa edecek ve sonra zemin çalışması tamamlanacak.” dedi.
Sakarya Büyükşehir Belediyesi, 12 gün önce müjdesini paylaştığı Mithatpaşa-Gar arası tren raylarının yer altına alınması projesinde çalışmalar için makinelerin kurulumuna başlandığını açıkladı.
Vinçler sahaya indi, çalışma başladı
Eğitim öğretim dönemi hassasiyeti nedeniyle birkaç gün bekletilen çalışmalar kapsamında bugün itibarıyla dev vinçler sahaya indi.
Şehrin merkezini ikiye bölen, hayatın akışına ve trafiğe büyük bir çile olan geçitlerin şehrin gündeminden çıkması için Aziz Duran Parkı’nın Donatım kısmındaki 3’üncü Geçit’te işlemler başlayacak.
Geçitlerde çalışmalar sırasında trafiğin aksamayacak şekilde işlemler yürütülecek. Geçici rampa ve köprüler yapılacak, trafik akışı ve inşaat birbirinden izole hale taşınacak. Yer altı çalışmaları yapılırken de trafik ve hayat akışına engel olunmayacak.
Çalışmalar ilk olarak geçit bölgelerinde başlayacak
Mithatpaşa ile Gar Meydanı arasındaki hemzemin geçitlerin tamamı kaldırılacak, oluşturulacak 2 kilometrelik yeşil koridorla bölgede yepyeni bir sosyal yaşam tohumlanacak.
30 Mart’ta Dolmabahçe’de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’a birebir görüşmesinde onay aldığı projede ilk etapta trenlerin geçeceği tünelin inşası başlayacak ve daha sonra zemin çalışmaları yapılacak.
Üst taşıyıcı sistemlerin imalatından sonra ise binlerce kişinin yeni buluşma noktası olacak sosyal yaşam projesinin başlayacağı ifade edildi.
“Şehrin geleceğine değer katacak”
Şehir gündemini uzun süredir meşgul eden önemli bir projeyi hayata geçirmenin gururunu yaşadıkları belirtildi. Tren raylarının yer altına alınmasıyla Mithatpaşa ve Gar Meydanı arasındaki 2 kilometrelik alanda bulunan 4 hemzemin geçidin kaldırılacağı, demiryolu hattının üzerinin peyzaj düzenlemeleriyle yeşil bir koridora dönüştürülerek şehre yeni bir yaşam ve buluşma alanı kazandırılacağı ifade edildi.
Projeye dair aşamalar…
“İlk etapta trenlerin geçeceği tünelin yan duvarlarını inşa edecek, ardından zemin çalışmalarını tamamlayacağız. Üst taşıyıcı sistemlerin imalatının ardından yapılacak peyzaj düzenlemeleriyle şehir merkezine yeni bir sosyal alan kazandıracağız. Ulaşım sorunlarını bütüncül bir bakış açısıyla ele alıyor, Sakarya’yı geleceğe hazırlıyoruz. Çalışmalar süresince vatandaşların anlayışını bekliyor, bu tarihi dönüşüme birlikte tanıklık etmelerini istiyoruz.”
Tren yolcuları mağdur olmayacak
Çalışmalar süresince vatandaşların ulaşımda mağduriyet yaşamaması için gerekli tedbirlerin alınacağı bildirildi. Ada Treni ve ADARAY seferlerinin Mithatpaşa’ya alındığında şehir merkezine belediye otobüsleriyle ring seferleri düzenlenecektir.
Sakarya Büyükşehir Belediyesi Haberleri
- 26-06-202623:25 'sayın Cumhurbaşkanımızı Huzur Bulduğu Şehrimizde En İyi Şekilde Ağırlayacağız'
- 26-06-202617:16 Manevi Farkındalık Atölyeleri Kursiyerleri Belgelerini Aldılar
- 26-06-202614:47 Yusuf Alemdar Miniklerin Karne Heyecanına Ortak Oldu: 'geleceğin Güçlü Türkiye'si İçin En Büyük Hazinemizsiniz'
- 26-06-202613:34 Şehrin 6'ncı Sgm'si Karapürçek'te Kapılarını Açmaya Hazırlanıyor
- 26-06-202613:33 55 Okuldan 3 Bin Öğrenci Sgm Atölyelerinde Buluştu
- 26-06-202608:21 'sakarya'nın Su Güvencesi Olacak Tarihi Yatırım Hayırlı Olsun'
- 26-06-202608:21 Büyükşehir'in Tüm Tesislerinde Sadece Kartla Ödeme Dönemi Başlıyor
- 26-06-202608:06 Kavşaklarda Elektrik Kesintisine Son: Büyükşehir'den Güneş Enerjili Çözüm
- 26-06-202608:06 90'lar Pop Konseri Millet Bahçesi'nde Nostalji Rüzgârı Estirdi
- 26-06-202607:30 Büyükşehir Bu Hamleyle Erenler'in Ulaşım Yükünü Hafifletecek

